Chia pudink s čerstvým ovocem

10. dubna 2017 v 12:19 | Kozí máma |  Speciální menu
Chia semínka se řadí mezi takzvané super potraviny. Mají vysoký obsah vlákniny a značný obsah bílkovin, širokou škálu minerálních látek - vápník, železo, mangan, fosfor a zinek, dále obsahují vitamíny řady B, E, A a C. Obsahují také nenasycené mastné omega 3 kyseliny. Ty jsou skvělým antioxidantem, také mají protizánětlivý i protirevmatický účinek, zlepšují paměť a koncentraci, mají pozitivní dopad na srdce, cévy, nervy a imunitu, a v neposlední řadě snižují hladinu LDL cholesterolu. Hlavně jsou také vysoce hydrofilní a mají dobrou schopnost tvorby gelu, což se mimo pozitivních účinků na trávení dá využít právě při vaření.


Jak dlouho?
  • Doba přípravy: 30 minut
Počet porcí:
  • 4-6
Ingredience:
  • 100 g semínek chia
  • 250 ml vody
  • 250 ml kokosového mléka
  • javorového sirupu
  • čerstvé ovoce
Chia pudding s ovocem

1. Do dostatečně velké uzavíratelné sklenice nasypte chia a zalijte je vodou i kokosovým mlékem. Přidejte sirup, skleničku uzavřete a dobře zamíchejte - prostřeste.
2. Nechte stát asi 5 minut na lince, aby se semínka trochu aktivovala a začala vstřebávat tekutinu. Pokud byste směs do skleniček přelili hned, nebyl by poměr semínek a mléka rovnoměrný. Někam byste jich nalili málo, někam víc a na dně by vám jich zbylo spousta.
3. Semínka po chvilce znovu protřeste (uvidíte, že to jde o poznání hůř), už začnou být "nastartovaná". Než se zase usadí, tak je co nejrovnoměrněji rozlijte do skleniček. Dejte je zatuhnout do lednice ideálně do druhého dne, nejméně však na 1 hodinu. Podávejte s čerstvým ovocem.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Lenča Lenča | Web | 10. dubna 2017 v 18:11 | Reagovat

Jé, já bych si dala! :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama